Saturday, July 28, 2012

::MUHASABAH DIRI::

setiap yang hidup pasti akan mati...
aku tahu dan percaya dengan sebaris ayat ini...
sebab tak de sorang pon didunia ni akan kekal..
cuma yng jd penentunya adalah masa..
aku cuma nak berkongsi..
hari ini aku dikejutkan lagi dengan kematian...
adik ipar kepada abng aku...
walaupun aku tak lah rapat mana dengan keluarga kakak ipar aku ni...
tp aku tetap rasa kehilangan...
sebab tu aku ajar diri aku supaya muhasabah diri..
bersyukur sebab masih diberikan kesempatan untuk hidup...
bertaubat dan menjadi orang yang lebih baik dari sebelumnya...
selama ni aku sangat lalai dalam menjalankan perintahNYA..
dan yang paling aku bersyukur,ALLAH sentiasa bg pengajaran
untuk aku supaya jangan lalai dengan apa yang ada didunia..
aku akan berusaha untuk menjadi yang lebih baik...
dan aku tahu semuanya tak mudah...
semuanya memerlukan masa..
dan aku nak hari demi hari aku menjadi lebih baik dari diri aku yang ada pada hari ini...
insyaALLAH...

No comments:

Post a Comment