Sunday, June 23, 2013

:::TANAM ANGGUR:::

hello everyone...
malam ni teringin pulak nk tulis menulis...
haha...tapi nk citer pasai apa aku tak tahu..
ceyh.. so skrg ni nk citer pasal kehidupan aku sepanjang musim cuti ni...
adik dah tanye knp lama tak update blog...
jwpan dia sbb mls nk menulis.. haha..
siyes cuti ni walaupun byk masa yg terluang,
tp xtercapai tanganku nk menaip2 ni..
ape blog?sepanjang cuti aku buat ape??
aku buat lesen...lesen kete yg sgt payah nk dpt bg aku...
cuba kau bayangkan... 4.6.2013.. pada tarikh tu aku test kan blog...
kandas dowh... yg paling menyedihkan... litar kandas, jalanraya pun kandas...
tak ke down giler mse tu... hilang RM250 mase tu....tp nak buat mcm mana...
dah mungkin nasib aku lah kot...tp siyes blog...aku dah tak nak perlekehkan org yg fail lg..
sbb aku dah tahu mcm mana sedihnya bila fail...tak kisah lah fail ape sekali pun...
tu jd pengajaran buat aku... mungkin utk korang jugak yg bca...
jgnlah penah remehkan bila kita dgr org lain gagal...
sbb kita tak tahu betapa peritnya kegagalan.. 
dan kita sama sekali tak mintak utk gagal...
tahu kenapa aku sedih sgt blog?? sebab...
satunya: pasal duit... rugi oh... kalau aku buat betul2 mesti tak jadi mcm tu...
tapi kita dah tak boleh pakai dah perkataan KALAU tu...
sbb benda dah jadi... dah lah kene booking lagi...tunggu masa dua minggu utk test balik..
sesuatu yang aku rasa sgt membuang masa aku...
masa tu sgt penting sebenarnya... tahu tak blog, sbb nk buat lesen... 2 3 keje aku abaikan...
rugi tak rugi?? tapi nak buat cam mane...mcm yg kita tahu... smuanya takdir...
tp tak bermkna kita kene slhkan takdir...kalau kita usaha...kalau kita yakin diri, smue boleh punye...
hehee... dan pada tarikh 19.6.2013... aku test lg kali kedua...alhamdulillah aku lulus... and now, aku dah ade lesen kete dah... bersyukur sgt2... nasib baik kandas sekali je...
tak dpt aku bygkan kalau kandas lg...kene tgu 2 minggu lg... buang mase owh...
hehe..  skrg ni aku dah start cri keje... nk cri pengalaman...and tak kisahlah keje mcm mana pun.,..
sbb aku langsung tak ada experience psal keje...siyesly...
kata ayah, ada rezeki adalah... jgn stress sgt cri keje... haha.. walaupun bosan tahap segala bosan dah aku rasa duk kat umah... kalau duit masuk tu xpelah jugak...ni menghabiskan beras je aku kat umah... siyes tanam anggur yg tak mungkin berbuah ni penat sebenarnya...hahha.. jeles jugak tgk kwn2 yg dh keje...tp nk buat mcm mane, xde rezeki lg nk keje... usaha tu yg penting...cri je keje...haha..
oke nk citer sal ape lg? hah... ni nak citer perkara yg buat aku rasa nk minum air sirap je sepanjang hari... berjanji dengan org macam si dia mmg buat aku sakit hati thp gile.. cuba korang fikir...seblum ni bukan main tau ajk aku pegi cri keje... aku tak nak pegi sebenarnya tp k lah fine aku pegilah jugak sebab aku rasa sekali sekala cri dgn geng.. dah siap berjanji tau... pukul 2.30... byk kerja time tu pun aku cuba kejar masa. dah lah xnk ssh lgsg. naik moto aku..okelah aku korbanlah skit walaupun jalan jem...n dia ckp dia nk siap2... aku pun punya lah bendul siap cpt2... bfore 2.30 aku siap...dah naik moto dah pun... bila aku msj dia tnye siap ke x lg, dia boleh pulak tnye aku nk ikut x cousin dia pegi somewhere.. aku ckplah mak aku tak kasi pegi tmpt tu..jauh kot..dahlah dh ptg..n aku tnye dia then jadi tak nk pegi cri keje ni...sbb first2 dia ckp nk pegi dgn aku...dia tak reply msj tu...aku call 3 kali tak angkat..then 5 minit kemudian dia msj aku. tahu dia ckp ape?? xpela...aku nk ikut cousin aku pegi tmpt tu... memang menyirap lah aku,..dah siap kot...naik atas moto pakai helmet dah pun...moto pun dah start...tak gerak je lagi ambik dia... tak fikir ke dlm otak dia tu aku ni takkan nk pegi sorg2 naik moto... sbb tjuannya dia yg ajak...aish..stress aku... mmg aku ni bendul lah sbb pegi janji dgn org mcm dia...siyes aku menyesal tahap..arhghhh...entahlah tahap apa... janji ape mcm tu..menyusahkan org... korang2 tak pyh lah buat org mcm tu.. kalau tak nak pegi ckp awal2.. jgn biarkan org tertnggu dan tertipu dgn janji palsu.. menyusahkan org lain... cool...haha... aku mmg cukup emosi bila ckp pasal ni... org yg x rasa mungkin tak tahu...aku tak nak janji dah lps ni... enough is enough... nk jnji kau pegi janji dengan kambing ke lembu ke... sng citer...jgn cri aku lg dh... aish..sory lah blog... 'teremosi' pula...  tak suka jgn bca eh... x berniat nk jd annoying..skdr nk bercerita pengalaman..harap tak jadi lg lepas ni mcm tu... mmg lah manusia ni tak perfect.. tak mungkin sentiasa tepati janji...tp at least bukan mcm ni situation dia.. ckp awl2 aku consider lagi kot.. xde lah nk kejar masa.. arrasso chingu? kalau mcm tu...aku chaw dulu...selamat malam

No comments:

Post a Comment